Skip to content
UnoValeUno

UnoValeUno

Cittadini Consapevoli per una Cittadinanza Attiva

Search for:

Search result

UnoValeUno

UnoValeUno

Cittadini Consapevoli per una Cittadinanza Attiva

Menu Close

The most advanced theme for building social network & online communities sites on WordPress.⚡️

Search for:

Search result

Signin

Lost your password?

Registration is disabled

Recover Password

Already registered? Signin

Come avviare una community online di successo: una guida passo passo

Roberto Zambelli 10 Maggio 2021 Community 0 Comments

Che cos’è una comunità online?

Una comunità online è un gruppo di persone che interagiscono tra loro su una piattaforma online. Queste comunità possono variare dalla community di Instagram di oltre 1 miliardo di persone a una community di 10 persone di amanti del caffè che valuta i caffè artigianali nella loro città attraverso un gruppo Facebook privato.

C’è una vasta gamma di modi in cui una comunità online può scalare e capire quale tipo di comunità online è più vantaggiosa per i tuoi obiettivi è il primo passo per costruire la tua comunità.

Tipi di comunità online

Il tipo di community online che scegli di creare sarà la risposta alla domanda precedente, quale community desideri implementare? La tua comunità locale ha problemi, situazioni, esperienze e interazioni che potrebbe non voler condividere oltre 1 miliardo di persone se non come esempio di pratica virtuosa di cittadinanza attiva locale.

La tua community locale probabilmente vuole vedere attive solo persone che conoscono lo specifico problema ed è sicuramente disponibile ad ascoltare e a considerare input collaborativi esterni

On the flip side, bloggers making a full-time living sharing their lifestyle are more than happy to try to grow their brand’s community as large as possible within the massive Instagram community of 1+ billion users.

There are two types of online communities:

1. Public social networks.

Think Instagram, Facebook, Twitter, TikTok—even Vine (RIP) was a massive online community. Public social networks are online communities that only require someone to have an account to be part of the community. There aren’t many guidelines or restrictions when it comes to who gets to be part of this type of community.

2. Branded communities.

This type of community is the opposite of a public social network. You’ll need to provide more than an email address and password to get inside of the community. Imagine SOHO house, or a private members club, but online. You’ll need the right credentials (experience, common interests, location, etc.) to have access to the community—even if it’s on a public social media platform.

About The Author

View all post by Roberto Zambelli | Website

Navigazione articoli

Previous Previous post: prev-postNew WordPress power tips for template developers and consultants
Next Next post: next-postUnoValeUno

Lascia un commento Annulla risposta

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *

Chi è Online

Al momento non ci sono utenti online

Iscriviti

Articoli recenti

  • UnoValeUno
  • Come avviare una community online di successo: una guida passo passo
  • New WordPress power tips for template developers and consultants
  • Learn the Secrets of Online Community Management from Moz’s
  • What is an Online Community? The Basics & Benefits

Copyright © 2022 UnoValeUno – Powered by ViviFerrara.